lub zadzwoń do nas i się umów
Nagłośnienie restauracji, nagłośnienie lokalu, lub nawet nagłośnienie dla uczelni to w dzisiejszych czasach bardzo popularny temat. Dźwięk w przypadku takich miejsc to element konieczny patrząc poprzez pryzmat dzisiejszych standardów panujących na rynku, dzięki którym możemy usprawnić pracę, oraz umilić warunki panujące w otoczeniu.
Jaki system nagłośnienia wybrać? Na pewno każdy z Was myśląc o odpowiednim nagłośnieniu zadaje sobie to pytanie. Zaczynając od początku, w pierwszym etapie kontaktując się z nami na pewno potrzebne będzie spotkanie w celu nawiązania wspólnego języka w kwestii oczekiwań klienta by móc zaproponować sensowną ofertę w oparciu o konkretne, indywidualne preferencje.
Kolejnym etapem jest wizja lokalna podczas której dokonujemy niezbędnych pomiarów potrzebnych do skonstruowania oferty. W momencie pobytu na inwestycji jesteśmy w stanie również wstępnie zbadać, i zapoznać się z kubaturą pomieszczenia a co za tym idzie mieć wstępny pogląd na panującą tam akustykę.
W przypadku każdego projektu czy to restauracji lub hotelu należy podejść indywidualnie z racji na panujące tam warunki oraz przede wszystkim potrzeby inwestora.
Jedno z pierwszych działań na które należy zwrócić uwagę to wizja lokalna na miejscu instalacji, gdzie będą planowane dalsze działania związane z inwestorem.
Drugą fazą jest skonstruowanie oferty na podstawie wizji lokalnej oraz wytycznych inwestora. W tym momencie skupiamy się na przedstawieniu pełnej oferty w której przedstawimy listę urządzeń z których będziemy korzystać by zrealizować wszystkie założenia projektu. Produkty, montaż oraz pozostałe koszta są podsumowane w kosztorysie, który oddany jest wraz z ofertą.
Ostatni etap to wykonanie, a w skład tego wchodzą działania od stanu surowego po klucz, gdzie oprócz audio wykonujemy również wszelkie kablowania, monitoringi, alarmy oraz prace wykończeniowe. Na tym etapie również są montowane urządzenia dotyczące systemu audio.
Po zapoznaniu się z obiektem oraz zebraniu wszystkich informacji przechodzimy do kolejnego etapu w którym to zostaje stworzona oferta w której prezentujemy informację takie jak:
- projekt okablowania
- zestawienie sprzętowe oraz jego koszt
- koncepcje rozwiązania wraz z rysunkiem technicznym
- kosztorys montażu oraz instalacji kablowej
- kosztorys remontu oraz wykończenia pomieszczenia
Oferty dostarczane są w kilku wariantach cenowych i zazwyczaj opiera się na trzech wersjach: basic, standard i premium.
Po zaakceptowaniu któregoś z wariantów umawiamy się na konkretne terminy w których nastąpi realizowanie całego projektu. W tym przypadku zazwyczaj jest to kilka terminów z racji podziału prac, gdzie najpierw następuje przygotowanie lokalu pod kątem okablowania dla wszystkich elementów systemu nagłośnienia po czym wdrażany jest montaż urządzeń zgodnie z kolejnością ustaloną w umowie oraz projekcie.
Dodatkowo na życzenie inwestora jesteśmy wstanie podjąć się prac remontowo-wykończeniowych, co sprawia, że jesteśmy w gotowości przejąć inwestycję kompleksowo do samego końca, tak zwanie aż po sam klucz. Więcej informacji w tym temacie znajdziecie u nas na stronie w zakładce "Usługi".
Ostatnim końcowym etapem jest kalibracja systemu zgodnie z oczekiwaniami klienta, oraz wdrożenie go w jego obsługę. Są to tak zwane przez nas pierwsze korki, w których prezentujemy możliwości oraz uczymy obsługę czy też inwestora korzystać ze sprzętu.
Systemy nagłośnieniowe, a dokładnie ich wybór zależy tak naprawdę od tego jaki obiekt dokładnie będziemy nagłaśniać i przede wszystkim jaką powierzchnia trzeba będzie pokryć dźwiękiem.
Mamy do dyspozycji dwa rozwiązania, jedno tak zwane omowe, które najczęściej jest wybierane do domowych inwestycji, aczkolwiek nie jest to zasada, również w przypadku obiektów publicznych, inwestorzy decydują się na takie rozwiązanie z racji jakości, którą można uzyskać. Drugie rozwiązanie bazuje na zasadzie instalacji 100V, które najczęściej funkcjonuje w miejscach publicznych.
Rozwiązanie Omowe charakteryzuje się tym, że działa na zasadzie głośników mono, które dobierane są w pary, tworząc system stereofoniczny, na zasadzie prawego i lewego kanału. Takie rozwiązanie daje wysoką jakość dźwięku, aczkolwiek w momencie nagłośnienia większych powierzchni z racji indywidualnego zasilania każdego z głośników, robi to sporo większy koszt.
Sporym plusem takiego rozwiązania jest to, że finalnie klient dostaje system stereofoniczny, gdzie w opcji może wybrać klasyczne kolumny wolnostojące, które mają w ten czas możliwość przedstawienie dźwięku przestrzennego, gdzie sygnał przesyłany jest indywidualnie na każdą z dwóch kolumn.
W przypadku rozwiązania 100V mamy nie co inną zasadę. Każda kolumna dysponuje sygnałem stereofonicznym. Nie ma podziału na lewy i prawy kanał tak jak w rozwiązaniu omowym. Instalacje 100V najczęściej stosuje się w przypadku nagłośnienia restauracji, kawiarni, hoteli, basenów, oraz ogółem pisząc obiektów publicznych. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość podpięcia pod jedną końcówkę wielu kolumny głośnikowych, co często dosyć mocno obniża koszt całej inwestycji. Kolejną z zalet jest możliwość podpięcia mikrofonów i nie tylko.
Takowe rozwiązanie często obsługuje systemy konferencyjne, gdzie w obsługę wchodzi sporo więcej urządzeń takich jak:
- projektory
- monitory
- rejestratory dźwięku (mikrofony)
- systemy komunikacji bezprzewodowej (bluetooth, itp.)
- screen mirroring
- wzmacniacze
Elementem o którym warto wspomnieć przy wyborze to kwestia okablowania powyższych systemów audio. Struktura kablowania różni się tym, że w przypadku instalacji omowej, łączymy każdy z głośników indywidualnym kablem dwużyłowym (po jednym kablu na każdy głośnik/kolumnę) Wszystkie kable spotykają się w miejscu podpięcia do elektroniki bazowej.
Sytuacja zmienia się przy wyborze instalacji 100V gdzie głośniki łączymy na zasadzie punkt-punkt, tworząc tym linię łączonych ze sobą kolumn, których suma liczby "W" musi zgadzać się z mocą danego wzmacniacza.
Odpowiednie nagłośnienie restauracji jest ściśle skomplikowane biorąc pod uwagę listę wytycznych, które trzeba wziąć pod uwagę. Klienci restauracji są w stanie docenić tło muzyczne, które panuje w lokalu, aczkolwiek sam projektu musi być zrealizowany zgodnie ze standardami, by dźwięk nie przeszkadzał w codziennym funkcjonowaniu całego obiektu.
Wybór nie jest prosty, ponieważ nagłośnienie danego obiektu można rozwiązać na dwa sposoby. Za przykład weźmy pod lupę nagłośnienie restauracji. Pierwszą opcją to system zbudowany na zasadzie kolumn sufitowych lub kolumn ściennych, które świetnie sprawdzą się jeśli inwestor ma życzenie by nagłośnienie restauracji było niewidoczne dla oczu. Głośnik sufitowy posiada w standardzie maskownicę, którą można przemalować na dowolny kolor, przez co tego typu rozwiązanie można świetne zamaskować.
Drugą opcją jest system nagłośnienia widoczny dla oczu, który może być zamontowany zarówno na ścianie, suficie na zasadzie wiszących kolumn lub stać klasycznie na podłodze. Tutaj forma jest dowolna i zależy od tego czy jesteśmy w stanie wygospodarować miejsce na owe nagłośnienie.
Kolejnym aspektem w momencie wybory odpowiedniego sprzętu jest wygląd wizualny. Opierając się na podstawie wytycznych ze strony inwestora i architekta przedstawiamy kilka wariantów do wyboru, które spełniają odpowiednie wymagania, przez co takowy sprzęt również może sprawdzać się jako element wystroju wnętrza.
Jedną z równie ważnych kwestii jest wybór kolumn na podstawie gabarytów pomieszczenia, gdzie w projekcie jesteśmy w stanie przedstawić odpowiednią ilość punktów nagłośnieniowych opierając się na danym metrażu pomieszczenia i specyfikacji danych kolumn, by pomieszczenie było pokryte równomiernie dźwiękiem w każdym miejscu i osiągnęło odpowiedni poziom głośności (dB.).
Jedną z opcji poprzez którą można poprawić komfort rozmowy oraz jakość dźwięku jest akustyka. Inwestując w konkretne nagłośnienie warto pomyśleć również o tej formie poprawy dźwięku, z racji, iż dobre nagłośnienie to połowa sukcesu by wydobyć potencjał ze sprzętu którym już dysponujemy.
Bazując na szerokiej ofercie, jesteśmy w stanie zaproponować sporo rozwiązań. Panele akustyczne to jedna z wielu opcji, dzięki którym możemy poprawić dźwięk jaki i aspekt wizualny danego lokalu. Oprócz tego możemy od podstaw podczas wykonania pomieszczenia wyposażyć je w materiał, które potrafią odbić, pochłonąć lub rozproszyć odpowiednio dźwięk.
Po więcej informacji w tym temacie zapraszam do zakładki "Akustyka".
Najnowszym trendem zwiW doborze odpowiedniej muzyki w lokalu oczywiście pomożemy jeśli tylko zajdzie taka potrzeba. Można to rozwiązać na kilka sposobów mianowicie drogi czytelniku jeśli potrzebujesz cały czas oryginalnej muzyki, która nie będzie się powtarzać warto zainwestować w dostępne na rynku radia internetowe, a dokładnie uderzyć w kierunku firm, które zajmują się tym profesjonalnie, i na podstawie odpowiedniego wcześniejszego wywiadu tworzą konto na którym dostępne są stacje w zależności od pory roku lub też klimatu jaki chcesz by Panował w danym miejscu.
W ten czas osoba odpowiadająca za nagłośnienie ma pełną kontrolę jaka muzyka płynie przez cały rok i jest w stanie dostosować ją bezpośrednio pod dany typ klienta, porę roku oraz okoliczności.
Drugą propozycją, którą można rozważyć jest muzyka a dokładnie baza utworów, którą wykupujmy na własny użytek. Są to zazwyczaj utwory mało znane niszowych artystów. Takie rozwiązanie daje komfort finansowy z racji iż taki zakup dokonujemy raz, aczkolwiek trzeba tu zaznaczyć, że liczba plików w tym przypadku jest ograniczona i będą się one cyklicznie powtarzać.
Należy pamiętać, że dobór odpowiedniego repertuaru muzycznego jest bardzo istotny, ponieważ źle dobrana muzyka może wywrzeć negatywny wpływ na słuchaczach, przykładowo w galerii handlowej, kawiarni lub restauracji. Ruch w stronę odpowiedniego marketingu muzycznego może usprawnić słupki sprzedaży oraz komfort otoczenia.
Wzmacniacz, głośniki i mikrofony to jedne z wielu elementów które mogą po jakimś czasie ulec uszkodzeniu dlatego warto pamiętać o cyklicznych przeglądach całego systemu, który przedstawiamy i oferujemy w kompleksowej ofercie.
Zazwyczaj wszystkie urządzenia są objęte gwarancją w zależności od producenta może to być kilka miesięcy lub nawet kilka lat, dlatego by utrzymać gwarancję na sprzęt oraz usługę, warto ściśle stosować się do wytycznych o których informujemy przy odbiorze.
Kawiarnia, muzeum, hotel, lub też jakikolwiek inny lokal publiczny to miejsca w których warto pomyśleć o nagłośnieniu, i zainwestować w odpowiedni sprzęt, by cieszyć się dobrą opinią oraz atmosferą wśród pracowników oraz klientów. Dane statystyczne pokazują, że słuchanie muzyki jest dobre dla pracy serca, poprawia nastrój, koncentrację oraz budzi pozytywne emocje i czyni nas szczęśliwszymi, dlatego warto zdecydować się i zadbać o aspekt muzyczny w codziennym otoczeniu.
W razie jakichś pytań w sprawie powyższego tematu zapraszamy do zapoznania się konkretniej z naszą pełną ofertą oraz do kontaktu indywidualnego poprzez e-mail lub tel.
kontakt@cinemalogic.pl
www.s4home.pl