lub zadzwoń do nas i się umów
Digital signage (digital out of home, digital merchandising) to centralnie zarządzany system dystrybucji informacji multimedialnej poprzez wykorzystanie szerokiej gamy wyświetlaczy, działający w czasie rzeczywistym. Jako nośniki treści wykorzystywane są monitory w technologiach LCD i LED, ściany i wyświetlacze LED, projektory(DLP, LED, laserowe). Należy nadmienić, że miejscem wyświetlania treści nie zawsze jest ekran monitora czy też ekran projekcyjny. Nowe technologie dają nam możliwość mapingu obrazu z kilku projektorów na fasadach budynków, wyświetlanie treści na konstrukcjach przystanków autobusowych, czy tworzenie multimedialnych banerów ulokowanych przy siedzibach firm, lotniskach, galeriach handlowych.
Treści wyświetlane na systemach digital signage, to nie tylko reklamy. Istnieje możliwość wyświetlania w tym samym czasie treści reklamowych, paska wiadomości i np kanału telewizyjnego lub oddzielnego materiału wideo. W przypadku takiego rozwiązania, odbiorca który ma kontakt z systemem digital signage , nie czuje się przytłoczony treściami reklamowymi , a prezentacja produktu w taki sposób jest znacznie bardziej atrakcyjna.
Bardzo często w przypadku digital signage spotykamy się z pojęciem digital out of home advertising, czyli reklama zewnętrzna, reklama poza miejscem zamieszkania konsumenta. To właśnie wyświetlanie reklam jest najczęściej spotykaną funkcjonalnością systemu. Interaktywne monitory reklamowe, spotykane w punktach sprzedaży, wyparły z tej przestrzeni klasyczne materiały reklamowe, takie jak ulotki, banery, rollupy. Stosując zwykłe telewizory jesteśmy w stanie stworzyć interaktywną reklamę, która w nowoczesny sposób przekaże klientom, spersonalizowane dla nich treści reklamowe. Ruchomy materiał wideo, wzbogacony o odpowiednią ścieżkę audio, dużo łatwiej może zapaść w pamięci klientów.W celu prezentacji produktów/usług, statyczny obraz zastąpiony zostaje ruchomą animacją wyświetlaną na ekranie. Najlepsze efekty przynoszą materiały które są zaprojektowane specjalnie pod konkretny produkt. Klient na dotykowym ekranie zamontowanym na ścianie, jest w stanie przed premiera obejrzeć dokładnie dany produkt, a sprzedawca w przystępny i nowoczesny przedstawić zalety i dane dotyczące produktu.
Zastosowanie do wyświetlanie treści reklamowych wielkoformatowych monitorów, ścian LED, stanowi doskonałą alternatywę dla klasycznych zewnętrznych banerów czy totemów reklamowych. Dzięki możliwości montażu dosłownie w dowolnym miejscu (ściany budynków, słupy, powierzchnie na wiaduktach, mostach, itp.) system digital signage to idealne rozwiązanie do prezentacji reklam w przestrzeni zewnętrznej. Dodatkowym atutem tego rozwiązania jest zdalne zarządzanie. Poprzez odpowiedni software, osoba zarządzająca posiada pełną kontrolę nad nośnikami reklamy. Jest w stanie na odległość zmienić kontent wyświetlany na danym ekranie, zaktualizować dane , czy sprawdzić stan danego urządzenia.
Stosunkowo nowym rozwiązaniem jest używanie systemu digital signage w celach informacyjnych. Informacja miejska wyświetlana na ekranach zewnętrznych pozwala na informowanie przechodniów o czasie odjazdu komunikacji miejskiej, aktualnym stanie czystości powietrza, pojawiających się utrudnieniach i remontach, a nawet o aktualnych wydarzeniach kulturalnych. Informacje te mogą być wyświetlane jednocześnie na kilku, różnych nośnikach: monitorach zamontowanych w środkach transportu, ekranach na przystankach, oraz infokioskach rozlokowanych w ciągach komunikacyjnych miasta.
Zastosowanie systemu digital signage w infokioskach daje nam dodatkowe korzyści: turyści odwiedzający miasto, są w stanie sami znaleźć informacje na temat oferty noclegowej, atrakcji turystycznych czy dostępnych miejsc handlu. Dodatkowe funkcje tego rozwiązania to np zdalne połączenie z osobą informacji turystycznej, która jest w stanie pomóc w sposób zdalny.
Wykorzystywane są do prezentowania reklam, informacji na temat oferowanych produktów oraz treści informacyjnych powiązanych z oferowaną usługą.
Prezentowanie informacji związanych z danym urzędem, informacja aktualnie wykonywanych zadań budżetowych, interaktywny plan budynku.
Prezentacja aktualnej informacji o ruchu drogowym i utrudnieniach w ruchu, interaktywne plany miast, reklamy na przystankach autobusowych , informacje o godzinach odjazdów pojazdów komunikacji miejskiej.
Najnowszym trendem związanym z digital signage jest wykorzystanie systemów wirtualnej rzeczywistości - VR. Rozwiązanie to znalazło zastosowanie nie tylko w grach, ale coraz bardziej rozwijających się systemach wirtualnych zakupów czy też wirtualnego biura. W tym przypadku monitory i ekrany są zastąpione przez odpowiednie okulary z wbudowanymi głośnikami. Digital signage zaimplementowany w aplikację VR jest wykorzystywany do stworzenie wirtualnego punktu sprzedaży.
Konstruując systemy digital signage potrzebujemy odpowiedniej infrastruktury oraz systemu zarządzania. Wybór odpowiedniej technologii czy rozwiązania sprzętowego, uzależniony jest od ilości i miejsca montażu elementów składowych, oczekiwań, jakie system digital signage ma spełniać, jak wygląda dystrybucja sygnału, oraz rodzaj medium wykorzystany do przesyłu danych. Kolejna ważna informacja umożliwiająca, podjęcie decyzji o wyborze odpowiedniego rozwiązania digital signage, to wiedza na temat pokazywanych odbiorcom materiałów: obrazy, materiały audio i wideo, wymagają zastosowania różnego rodzaju urządzeń.
Produkty używane w systemach digital signage to ekrany oraz inne wyświetlacze rozmieszczone w preferowanych lokalizacjach. Wyposażone są odpowiednie nośniki danych, zwane klientem, wpięte do każdego monitora, ekranu, na których znajduje się materiał do wyświetlania, oraz które komunikują się z systemem zarządzania w celu aktualizacji materiału reklamowego, wprowadzenia zmian w harmonogramie wyświetlania, itp. Bardzo często nośnikami odpowiadającymi za dostarczanie treści, są mini komputery z systemem android lub Windows wyposażone w odpowiednie oprogramowanie digital signage oraz posiadające odpowiednie parametry sprzętowe.
Kolejnym elementem składowym systemu digital signage jest infrastruktura odpowiadająca za komunikację i przesył danych. Do tego celu stosuje się technologię Internet, a każde z urządzeń wyposażone jest w protokół TCP/IP. Zastosowanie ogólnodostępnej technologii pozwala na bezawaryjną pracę oraz bardzo łatwą rozbudowę.
Warstwa software, to odpowiednie oprogramowanie instalowane na playerach digital siganege oraz na urządzeniu centralnym. Częstą praktyką jest instalowanie oprogramowania na serwerze, tak by była możliwość pracy w chmurze - odtwarzanie treści odbywa się poprzez bezpośrednie połączenie playera digital signage, z centralnym serwerem. Takie rozwiązanie zmniejsza wymaganą pojemność dyskową w odbiornikach digital sinage, minimalizując tym samym koszt zakupu klientów digital signage.
System digital signage był naturalnym rozwiązaniem powstałym w wyniku rozwoju usług reklamowych. Wieloletnie doświadczenie w zakresie reklamy wskazuje na dalszy rozwój tej dziedziny. Bilbordy i banery reklamowe, są uważane są za brzydkie i szpecące, szczególnie nowoczesne lub zabytkowe części miast. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych form reklamy, jesteśmy w stanie osiągnąć zakładany kompromis: przedstawić klientowi produkt w atrakcyjny sposób , jednocześnie unikając zaśmiecania przestrzeni publicznej.
Bazując na obserwacji kierunków rozwoju form sprzedaży, można wnioskować że rozwój systemów digital signege będzie zmierzał w tą samą stronę. Zakupy na odległość, technologia VR, nowoczesne formy zakupu, stawiają wymagania nie tylko firmom sprzedażowym, ale też agencjom reklamy. Nowe formy sprzedaży, będą wymagały nowych form reklamy, odchodzących od utartych standardów. Im bardziej kreatywna i nowoczesna forma, tym większa gwarancja sukcesu i podniesienia poziomu sprzedaży.
kontakt@cinemalogic.pl
www.s4home.pl